Mitt Österlens tre ben

Ett företag – tre ben

Höst på Mitt Österlen - tid för eftertanke och planering
Nu är det höst och jag skulle kunna vara deprimerad och tycka att livet var pest, men istället ser jag nu denna tid som en möjlighet att se mitt företag med nya ögon och även reflektera över dess många möjligheter att utvecklas i den riktning jag faktiskt vill. Nu har jag tid, även om jag just för tillfället ådragit mig en dunderförkylning, men den går snart över…

Som en av mina nya kontakter sa härom veckan: -”Det är dags att fokusera” – dags att renodla och struktuera.

Detta är tiden att knyta kontakter,  med såväl gamla som nya kunder, hitta samarbetspartners, se över kundstocken, vilka som är mina läsare och varför? etc etc

Mitt Österlens tre ben

Den 29 april 2009 skrev jag mitt första blogginlägg, mycket som ett forum och komplement till min ordinarie hemsida mittosterlen.se, som startades redan 2006. Bloggen blev också en ventil till alla frågor jag ställde i den kommunala världen, men aldrig fick rätt svar på… Ämnet gällde naturligtvis det som ständigt kretsade i min hjärna då, som nu;) nb Turistbyråns framtida roll.  http://hettesmedia.blogspot.se/2009/04/hur-vill-du-att-en-turistbyra-ska-vara.html

Sedan dess har jag hunnit sluta på turistbyrån i Tomelilla, där jag arbetat sedan 1999, med sju kreativa och oftast roliga år i Brösarp 2001-2007  i tjänsten som föreståndare på Vägstationen, som jag saknar, men som gett mig mycket glädje och erfarenhet, som jag tar med mig i livets hårda skola.

Sedan i somras har jag också hunnit arbeta på hotell och advokatbyrå och konstaterat att jag är för kreativ för att bara sitta still. Jag måste knyta  kontakter, prata, skriva, informera och sälja. Helst på samma gång;)

Istället för att föra över alla gamla blogginlägg har jag valt att låta dem ligga kvar på den gamla Bloggen, men också utökat den med mina tjänster åt dig som företagare. På Hettes Media   lägger jag  krutet på företagets tredje ben och har samtidigt bytt namn till Hettes Media.  För den intresserade kan man alltså följa mitt engagemang tillbaka i tiden om så önskas.

I och med detta har ”företagets tredje ben” fått lite av ”Magasinkänsla” och här finns också en avdelning för försäljning av medietjänster, se Medieverkstad. Innehållet behöver inte heller längre nödvändigtvis tangera till turism och upplevelser, utan kan beröra även andra händelser.

Företagets ordinarie hemsida Mitt Österlen har nu också fått en välbehövlig uppdatering här i WordPress med inbyggd bloggfunktion och har framledes en mer personlig karaktär av det jag vill dela med mig av i upplevelser och besöksmål, där företagets första ben är Österlens Pärlor och dess andra är Jordiska Paradis. Den allmänna och övergripande turistinformationen överlåter jag till de officiella turistbyråerna i Skåne.

På båda sidorna finns också en möjlighet till att boka annonsplats om så önskas.
Se Medieverkstad för mer information.
Varmt Välkommen!